Afghanistan!

Va hemma från jobbet igår och är även hemma idag för jag är så fökyld. Lite bättre idag men inte helt bra! I eftermiddag åker jag till min sötnos. Då ska hon få pyssla om mig så att jag blir frisk!

Jag såg att det är dubbelavsnitt av Vampire Diaies på kanal sex ikväll mellan sex och åtta. Är det repris av avsnitten som visades igår eller är det nya avsnitt tro?

Såg på tv4-nyheterna att de eventuellt skulle skicka ytterligare 100 soldater till Afghanistan. Jag har en vän som vill åka men vi vänner som är runt omkring honom vill verkligen inte att han ska åka! Vad fan har Sverige för ansvar där egentligen? Varför ska vi offra våra barn, syskon, pojkvänner, flickvänner eller vänner? Vad vinner vi på det? Bygg upp en stor mur runt landet och låt dem ha ihjäl varandra. Ta hem våra svenska soldater nu och skicka för fan inte dit fler. Räcker det inte med att det redan är flera svenska soldater som blivit dödade och skadade? Det här är ju helt idiotiskt!

Kommentarer
Postat av: µ

Hej, hittade din blogg genom din kommentar hos Marie Serneholts blogg.

Jag tycker inte att det är fel att hjälpa och stötta länder som håller på att kollapsa eller krisar.. Men om det stjälper mer än hjälper, vad är det för mening med det då? Jag tycker istället att Svenska millitären ska kräva lite mer från andra länder innan man skickar ner fler, att man kräver en ny plan för hur arbetet ska utföras, något konkret! Vad gör dem där nere, vill alla soldater åka ner bara för att nån ha sagt att man behövs där nere, behövs till vad?? Jag tycker allt verkar väldigt oklart! Om dem hade en fullgod plan på hur arbetet ska skötas nere i Afghanistan så hade vi nog inte behövt undra eller ifrågasätta dem så som iaf jag gör nu. (måste ändå säga att nyheterna tyckts inte riktigt säga nåt om just det; vad är planen, vad hjälper det att skicka ner mer soladater, vad är deras uppgift? synas och prata med befolkningen kan ju inte vara det enda...)

Vad bestämde kompisen sig för, åker han ner?

2010-02-12 @ 13:09:51
URL: http://iisai.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Det är ju bättre att vi hjälper människor på plats istället för att de som behöver hjälp måste flytta (fly!) över halva jorden. Så tycker jag!

Kan hålla med dig om det där med; mer bygg, mindre sy.

=)

2010-02-12 @ 16:59:20
URL: http://pjoltas.se
Postat av: Trees

Man kan ju undra varför dem ens skickar ner soldater? var inte vi neutrala i det där?.. herregud.

2010-02-13 @ 18:14:16
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0