Framme...

Nu är jag äntligen hos min sötnos igen. Idag va tåget bara femton min försenat. Rekord för SJ eller?

Innan jag skriver något annat så måste jag svara på några kommentarer som jag fått ang. mitt inlägg om Afghanistan.

Postat av: Pjoltas
Det är ju bättre att vi hjälper människor på plats istället för att de som behöver hjälp måste flytta (fly!) över halva jorden. Så tycker jag!

Pjoltas, du har en poäng men jag är frågande till om det över huvud taget hjälper. Hur många till av "våra egna" ska vi behöva offra? Lite egoist måste man ju ändå vara och värna om sina egna även om det ofta kan uppfattas som politiskt inkorekt. Om jag nu ska fortsätta att vara egoistisk så tycker jag att det är bättre att det kommer hit fler flyktingar än att min vän och hans kompanjoner blir skadade eller t.o.m. dödade. Å andra sidan kan man väl se det som att det är deras yrkesval och att de gör det efter eget beslut och att ingen tvingar dem. Men det är ju trots allt inte de som lever kvar här i världen efter att de har blivit KIA.

Postat av: µ
Vad bestämde kompisen sig för, åker han ner?

Ännu har han inte fått ge sig iväg tack och lov. Han fick reda på igår att han inte skulle åka den här gången och han blev förståss besviken över detta. Han vill ju åka. Han blev besviken, vi blev glada!

Idag har jag som sagt åkt tåg till min sötnos. När jag kom hit va hon inte hemkommen från jobbet ännu. Jag hade fått en nyckel så att jag kunde kliva på innan hon kom hem. När jag kom in låg det ett hjärta med ROLLO-kolor, en skrivbok och ett paket på hallgolvet. Jag va helt enkelt tvungen att tjuvkika lite innan hon kom hem så jag läste första sidan i skrivboken och det visade sig att det va en "lovediariy" alltså en bok där våra minnen ska sammlas. Jag vågade inte läsa vidare för jag tänkte vänta tills hon kom hem. Tog fram vinglas. Plockade upp vinet jag hade med mig. Tappade upp ett bad. Dags för mys när sötnosen kommer hem. Står och väntar vid fönstret. Minuterna går. Hon ska ju va hemma nu! Var är hon? Väntar, väntar, väntar! Kollar badkaret. Inte tätt. Vattnet rinner ut i avloppet igen. Tappar upp nytt vatten. Tänder ett ljus. Väntar! Ringer henne. Hon är nästan hemma! När hon kommer hem så undrar hon om jag läst det hon skrivit. Jag säger att jag tjuvkikade men då säger hon att hon har tagit en tjugo min lång promenad för att jag skulle få tid att läsa allt. Men jag hade ju inte fattat att det va meningen att jag skulle läsa det! I vilket fall som helst visar det sig att hon har skrivit ner allt som hänt mellan oss sedan vi träffades för tre månader sedan fram till idag. Är inte det sjukt? Första inlägget på den här bloggen är ju det ur min synvinkel. Nu har hon gjort samma sak ur sin synvinkel. Detta utan att vi vetat om att vi gjort det! Sjukt! Läste och fick tårar i ögonen. Hon är för bra för att vara sann! Öppnade paketet! Veckodags-strumpor. Väldigt passande för just nu går mitt liv ut på att räkna dagar och längta efter helgerna då jag och hon träffas! Så himla bra!

Blev en mysig stund i badet efter allt! Mysigt med vin och fint sällskap! Nu har sötnosen gjort mat. Jag fick inte hjälpa till så kom nu inte dragande med massa jämstäldhetssnack nu! Jag fick inte hjälpa till!

Dags att gå! Maten står på bordet!

Kommentarer
Postat av: julia

hej, hoppas du får en mysig fredagskväll :)

2010-02-12 @ 20:32:57
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0