OS!

Jag är riktigt dålig på att blogga. Har idétoka på vad jag ska blogga om. Men OS är ju hyperaktuellt i dagarna....

Har sett ganska mycket av OS. Har sett Kalla ta guld. Har sett Ferry ta guld. Har sett Persson slå i backen så det small om det! Riktigt otäckt! Trodde helt ärligt att hon aldrig skulle resa sig upp igen! Men det gjorde hon... och som hon gjorde det! Helt blåslagen och mer än öm så ställer hon sig på skidorna redan dagen efter. Åker helt ok i störtloppet. Plats 6. Åker super i slalom. Plats 3! BRONS! Det är då fan helt galet om det inte är hon som får bragdguldet! Återstår att se om det är någon som kan mäta sig med henne under nolltio.

Ikväll kommer sötnosen hit. Måste övertyga henne om att vi ska kolla på OS. Hon är inte så intresserad men jag kan nog lyckas tvinga henne!
*20.30 super-G (herrar). Vi har väl ingen som helst chans där så det är nog inte mkt att ha!
*21.00 hockey (herrar). Sverige-Vitryssland. Kan bli tufft. Vitryssland sägs ha ett bra lag men jag vill tro att Tre Kronor är bättre. Monstret ska få äran att stå. Ska bli intressant. Jag gissar på 3-1 (1-0)(0-1)(2-0).
*22.00 Jaktstart. Kalla har goda chanser på medalj! Hoppas det blir guld och inte den där typiskt svenska fjärdeplatsen. Tror tyvärr att varken Haag, Norgren eller Ingemarsdotter har någon chans på medalj men jag har väldigt gärna fel om den saken. Överbevisa mig!

Nu måste jag ta mig an disken. Borde egentligen städa min lägenhet och fixa i ordning allt så att det är fint när sötnosen kommer men jag vet inte om jag orkar! Vi får se!

Håll tummarna för SWE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0