Östgötelska

Haha! Glömde skriva en sak igår! På tåget igår hände något väldigt roligt! Utropet på tåget gjordes först på östgötska, Mycket festlig dialekt! Bara det är ju lite skoj, när någon pratar riktigt bred östgötska. Men som grädde på moset så gjordes utropet ytterligare en gång men den här gången på någon märklig blandning mellan östgötska och engelska. Helvetiskt skojjigt så jag kunde inte hålla mig utan satt där och skrattade på tåget. Som tur va så va jag inte ensam om att garva utan det va nog majoriteten av resenärerna som fick sig ett gott skratt! Hur kul är det inte när någon säger "Next stop Lejnköööping" eller "Departure from Öchöttatrafejkens informationcenter"!!! Haha! Skojjigt värre!

Idag blir det till att gå en liten promenad. Kanske kaffe och semla på något mysigt kaffé med sötnosen. Till kvällen blir det melodifestivalen. Hoppas banne mig att bidragen denna veckan är bättre än förra veckan! Någon stans under dagen hinns nog slutet på "P.S. I Love You" med. Och så vill jag gärna mysa till det lite såhär i Alla-hjärtans-dags-tider med "Moulin Rouge".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0