Ni vet en sådan där kännsla...

...som helt plötsligt uppstår utan att man egentligen vill att den ska uppstå. En sådann där kännsla som man tror bara finns på vita duken. En sådan där kännsla som får en att le fåniga leenden på tåget, bussen, föreläsningen eller jobbet. Just den där kännslan känner jag sedan tre månader tillbaka. Låt oss ta det från början.

Femte november nollnio. Torsdag. Utgång? Ja, självklart. Torsdag är ju festdag! Förfest hos några vänner. Kanon kanon kanon. Tog mig för egen maskin till krogen. Tankade under ett par timmar. Dansade. Hade skitkul! Fick hjälp av en kompis ut. Lyckades inte riktigt förstå hur den där uppfinningen "Trappa" fungerade. Hem och somnade. Jag va helt inställd på att ta mig till plugget vid nio dagen efter.

Sjätte november nollnio. Fredag. Plugget? Tydligen inte. Vaknade tolv. Slänger ett öga på klockan. Upptäcker, eller snarare konstaterar att jag missat första föreläsningen. Är fortfarande inställd på att ta mig till plugget innan andra. Reser mig upp. Snurrar satan i huvudet. Lägger mig på knä. Tar tag i täcke och kudde, kryper genom lägenheten till soffan. Däckar. Vaknar sexton. Fortfarande bakis. Dushar. Kommer på att jag skulle ringt till studion. Ut ur dushen, tar telefonen, ringer. "När kan du va här?" "Om tjugo minuter" hör jag mig själv svara. Fortfarande bakis. Stressar ner till studion. Piercar bröstvårtan. Skriker satan. Ont ont ont. KICK? OH YES! Känner sig svävande. Dock fortfarande bakis. På kvällen bio: Bröllopsfotografen.

Sjunde november nollnio. Lördag. Fest idag. Sugen? Nej! Slödag. Taggar till mot kvällen. Polare på besök innan förfesten. Mitt mål? Få med någon hem ikväll! Polarna vill ta ner mig på jorden. Tycker jag har för bra självförtroende. Humöret på topp. In på förfesten. Hälsar på polarna. Hälsar på folk jag inte känner. Flashar piercingen. Dricker öl. Spanar in en av tjejerna. Kommer ihåg kvällens mål. Messar min polare. Nått i stil med "Vilken söt kompis du har". Dricker mer öl.
Senare på kvällen. Utgång. Ska på toa. Hon med. Hon tar min hand/jag tar hennes hand. Blickar möts. Väntar på henne utanför toan. Väntar. Hon tar min hand. Vi dansar. Blickar möts igen. Läppar möts. Tungor möts i helt rätt ögonblick. Vänner försvinner hem en efter en. Ensamma kvar. Vi går hem. TILL MIG! Höjdarnatt. Ej fler beskrivningar!

Åttonde november nollnio. Söndag. Vaknar upp efter ett fåtal timmars sömn! Mysig morgon. Ligger kvar länge! Hon är vacker! Uppstigning. Drar till vännerna. En stunds snack. Dags för henne att åka hem. Följer henne till bussen. Vill inte att hon ska åka. Hon lämnar stan. Jag är ensam kvar!

Tjugosjunde november nollnio. Fredag. Kan inte sluta tänka på henne. Tre veckor har gått. Idag bär det äntligen av. Lämnar stan vid lunch. Framme tre timmar senare. Bussresa. Oj vad kul! NOT! Men målet! Oj oj oj! Äntligen träffar jag henne igen. Har köpt med mig mouserande vin, rosor och choklad. Blir en riktig myshelg! Jag är kär! Jag är förälskad! Hon är min! Jag är hennes! När vi två blir en!

Tjugoåttonde november nollnio. Lördag. Promenad i hennes stad. Mysigt! I övrigt: Mys hemma hos henne! MYS! MYS! MYS!

Tjugonionde november nollnio. Söndag. Samma som lördag! MYS!

Tretionde november nollnio. Måndag. Uppe med tuppen. Pussar henne hejdå innan hon går till jobbet. Tråkigt att jag inte kan  vara kvar när hon kommer hem. Hon går. Jag somnar om. Jag vakar, fixar till mig och tar bussen hem igen. Vill stanna. Det går inte.

Femte december nollnio. Lördag. Fyra dagar sen vi sågs senast. Fyra dagar låter inte mycket. Det är en olidlig väntan när man är nykär! Äntligen kommer hon till mig igen! Mys hemma hos mig först. Kvällen med vänner. Riktigt trevligt.

Sjäte december nollnio. Söndag. Konsert ikväll. Oj vad mysigt. Första raden. Håller henne i handen. Härlig konsert. Jag är superkär!

Sjunde december nollnio. Måndag. Hon åker hem igen. Vill inte att hon ska åka. Kommer dröja evigheter tills vi ses igen! Jag vill att hon ska stanna hos mig!

Tretionde december nollnio. Onsdag. Nyårshelg! Får smita tidigare från jobbet. Hon kommer med tåget vid två. Hinner precis ner till stationen och hämta henne. Handlar inför nyårsmiddagen. Hälsar på mor och far. Hem till min nya lägenhet. Myskväll!

Tretioförsta december nollnio. Torsdag. Nyårsafton. Tar en runda på stan och kompletterar det vi missade att handla igår. Jag råkar visst få med mig tre citroner utan att betala för dem! Bra där! Hem och laga nyårsmaten. Förrätt: Crème Ninon. Huvudrätt: Cordon Bleu. Desert: New York Cheescake. Trevlig kväll!

Första och andra januari nolltio. Fredag och lördag. Vad är det för år egentligen? Tio eller nolltio? Nolltio! Man sa ju nollåtta och nollnio! Gnäll på om ni vill! Mest mys de här dagarna! Härligt!

Tredje januari nolltio. Söndag. Hon åker hem. Tråkigt. Återigen vill jag att hon ska stanna. Stanna hos mig! Snälla! Jag vill ha henne vid min sida hela tiden! Kärleken gör sig som mest påmind i samband med avsked.

Femtonde januari nolltio. Fredag. Åker till henne idag! För var gång jag ser henne blir jag mer och mer kär. Hon är underbar och jag ställer mig frågan om och om igen: Varför har jag inte träffat henne tidigare? Svaret är väl ganska uppenbart. För tidigare så hade detta kanske aldrig hänt. På kvällen är det restaurang och bio som gäller. God mat och mys i biomörkret framför "Snabba Cash". Vilken underbar kväll!

Sextonde januari nolltio. Lördag. En runda på stan. Lite shopping. Det är konstigt det där. Ju mer pengar man har ju mer pengar spenderar man. Så mysigt att gå på stan med henne. Jag älskar det! Jag älskar henne! Livet är underbart! På kvällen är det fest hos henne. Kul att träffa lite av hennes vänner. Utgång. VIP-lista för att jag är så ung! Rolig kväll!

Sjuttonde januari nolltio. Söndag. Slödag. Mysdag! Jag vill stanna. Kan inte. Måste hem till jobbet. Lämnar henne på kvällen. Tårar i mina ögon. Vill inte åka!

Tjugoandra, tjugotredje, tjugofjärde januari nolltio. Ännu en underbar helg. Hon är hos mig! Jag är upp över öronen förälskad! Inget är så bra som livet just nu! Ingen är så glad som jag. Längesen jag mått så här bra!

Tjugonionde januari nolltio. Fredag. Åker till henne. Mysig kväll. Att bara få hålla om henne och pussa på henne betyder så mycket!

Tretionde januari nolltio. Lördag. Åker till hennes föräldrar. Tåget försenat. Missar bussen. Får gratis taxi! Nice! Supernervös. Håller på att dö. Kan knappt prata. God middag hos henes föräldrar. Träffar hennes syster. Känns riktigt bra. Nervositeten släpper lite efterhand. Åker till hennes farmor och farfar och fikar. Trevligt! Kvällen bjuder på fest med två av hennes kompisar. Oj oj oj vad skoj! Riktigt festligt! Utgång med mycket dans. Roligt!

Tretioförsta januari nolltio. Söndag. Jag mår bra. Det gör inte hon! Skrattar åt henne och är lite taskig. Menar egentligen inte nått elakt. Men lite roligt är det allt! Får skojuts hem till henne. Några timmar hos henne sen bär det av hem igen för min del. Som vanligt på söndagar så vill jag inte åka. Jag hatar detta! Låt livet vara en enda lång lördag tillsammans med henne! Söndagar ogillas skarpt!

Femte februari nolltio. Fredag. Hon kommer till mig! Fredagen spenderas i tv-soffan. Mysigt att bara ha henne nära.

Sjätte februari nolltio. Lördag. Upp relativt tidigt. Promenerar till farmor. Kaffe och sju sorters kakor. Kollar på kort och tidningsutklipp. Jag skäms över hur jag har sett ut! Det va då banne mig inte bättre förr! Mor och far plockar upp oss hos farmor. Åker iväg till ett värdshus och äter middag! Mycket mycket mycket gott. Käkade laxplanka. Mums! På kvällen skulle några vänner kommit hit och kollat på melodifestivalen. Ändrade planer. Vi blev ensamma i min lägenhet. Mysigt som tusan!

Sjunde februari nolltio. Söndag. Tre månader sen vi träffades. Vad tiden går. Söndag är söndag. Tråkdag är tråkdag! Vill som vanligt dra i bromsen och stoppa klockan så att hon blir kvar i min famn för alltid! Det går inte! Tåget går och jag ser min älskade lämna min stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0